Laatste update: 16 oktober 2024
Als het gaat om de aanschaf van een nieuwe keuken, is het belangrijk om een leverancier te vinden die weet wat er nodig is om een droomkeuken te realiseren. In Noord-Nederland staat Nieuwenhuis Keukens bekend als de keukenspecialist met decennia aan ervaring. Met een rijke geschiedenis van meer dan 40 jaar, biedt Nieuwenhuis Keukens niet alleen een breed scala aan keukens, maar ook een persoonlijke klantbenadering die veel verder gaat dan enkel verkoop.
Nieuwenhuis Keukens is al meer dan vier decennia actief in Noord-Nederland en heeft een sterke reputatie opgebouwd als betrouwbare keukenspecialist. De keten heeft showrooms in Groningen, Heerenveen, Assen, Deventer en Meppel, waar klanten uit eerste hand de diverse collecties en stijlen kunnen ervaren. Van moderne keukens tot klassiek landelijke en industriële ontwerpen, Nieuwenhuis heeft voor ieder wat wils. Dit geeft het merk een solide basis van expertise en ervaring die terug te vinden is in elke keuken die zij leveren.
Bij Nieuwenhuis Keukens kun je kiezen uit een grote variëteit aan keukenstijlen. Of je nu op zoek bent naar een strakke, moderne keuken, een gezellige klassiek landelijke opstelling, of een trendy industriële look, bij Nieuwenhuis vind je het allemaal. Een van de prominente merken die Nieuwenhuis voert, is SieMatic, een synoniem voor hoogwaardige designkeukens. Deze keukens staan bekend om hun aandacht voor detail en hun balans tussen esthetiek en functionaliteit.
Een van de grootste troeven van Nieuwenhuis Keukens is de klantgerichte aanpak. Ze begrijpen dat het kopen van een nieuwe keuken een persoonlijke en soms overweldigende ervaring kan zijn. Daarom bieden ze uitgebreide advisering aan om klanten door het proces te begeleiden, van het kiezen van de juiste materialen en kleuren tot de ideale opstelling voor hun ruimte. Klanten kunnen zowel in de showroom als bij hen thuis advies krijgen, waardoor Nieuwenhuis zich onderscheidt van concurrenten die minder nadruk leggen op persoonlijke service.
Nieuwenhuis Keukens heeft een aantal innovatieve tools ontwikkeld om klanten te helpen bij het ontwerpen van hun ideale keuken. Met hun 3D-ontwerptool kunnen klanten direct aan de slag om hun keuken te visualiseren en aan te passen naar hun persoonlijke smaak. Daarnaast biedt de budgetplanner een handige manier om een indicatie te krijgen van de kosten van een nieuwe keuken, zodat klanten een gedetailleerd beeld krijgen van wat mogelijk is binnen hun budget.
Met een beoordeling van 4.3 op 5 uit meer dan duizend recensies, wordt Nieuwenhuis Keukens hoog gewaardeerd door hun klanten. Deze positieve feedback getuigt van de hoge standaard van service en kwaliteit die het bedrijf biedt. Klanten prijzen vaak de deskundigheid van de medewerkers, de kwaliteit van de producten en de persoonlijke service die zij ervaren tijdens hun keukenproject.
Of je nu je eerste keuken koopt of op zoek bent naar een upgrade, Nieuwenhuis Keukens biedt alles wat je nodig hebt om je keukenwensen werkelijkheid te maken. Hun uitgebreide collectie van stijlen en materialen, gecombineerd met hun jarenlange ervaring en klantgerichte benadering, maken van Nieuwenhuis een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar kwaliteit en service in Noord-Nederland. Met hun lokale aanwezigheid in diverse steden, is er altijd wel een showroom in de buurt om je te laten inspireren en adviseren.
Dus, als je op zoek bent naar een keukenspecialist die niet alleen kennis en vakmanschap biedt, maar ook een warme en persoonlijke klantenservice, dan is Nieuwenhuis Keukens de partner die je zoekt. Plan een afspraak en ontdek wat zij voor jou kunnen betekenen in het realiseren van jouw droomkeuken.
ontevreden over nieuwe keukenkastdeuren
Op 16 augustus 2021 is bij ons een nieuwe keuken geplaatst door Nieuwenhuis keukens te Meppel.
We zijn ontevreden over de nieuwe kastdeuren.
Het merendeel van de deurtjes heeft namelijk veel en grote nerven van soms 6 millimeter breed. Er zitten splinters aan, zodat schoonmaken niet mogelijk is en de deurtjes onveilig zijn.
Op het proefdeurtje, op basis waarvan wij onze keuze gemaakt hebben, was dit allemaal niet te zien.
Het is niet de kwaliteit eikenfineer die je zou verwachten op keukenkastjes. Dit zijn niet de deurtjes die we hebben uitgezocht.
We hebben bij Nieuwenhuis Keukens te Meppel aangegeven dat we niet tevreden zijn. We zijn naar de showroom geweest, daar werd gezegd dat we via de klantenservice een klacht moesten indienen. Dat hebben we gedaan, met foto's van de kastdeurtjes erbij. Er zijn daarna diverse telefoontjes gepleegd, er is gemaild. De klacht is uiteindelijk doorgezet naar de commercieel directeur; we moesten het maar oplossen met de showroom. Van de diverse medewerkers kregen we steeds hetzelfde te horen: `het is een houtproduct: dan kun je dit verwachten, wij kunnen er niets aan doen, wij hebben geleverd, nieuwe kastdeurtjes bestellen heeft geen zin want die kunnen weer hetzelfde zijn. `
Op ons verzoek is vervolgens een medewerker is bij ons thuis geweest. Die zou daarna contact met ons opnemen; dit gebeurde niet. Toen zelf weer gebeld. We moesten zelf maar een timmerman of houtbewerker inschakelen om te vragen wat er aan gedaan kan worden.
Toen waren we er klaar mee en hebben op 5 oktober een klacht ingediend via de website KLACHT.nl
Nog dezelfde dag werden we teruggebeld door Nieuwenhuis Keukens. Er zou (weer) iemand langskomen ter beoordeling, let wel pas op 1 november! Gevraagd of dit niet eerder kan, maar dat kan blijkbaar niet.
We zijn erg ontevreden over de hele gang van zaken en de klacht is nog steeds niet verholpen.
We willen graag geleverd krijgen waar we voor gekozen en betaald hebben; nieuwe deurtjes van dezelfde kwaliteit als het proefdeurtje, dus zonder splinters en met glad oppervlak.
Zwakke punten
Geven niet thuis bij klachten
Barst in composieten werkblad
9 februari 2021: 2,5 na de montage van de keuken (augustus 2018) klinkt er tijdens het koken op een elektrische kookplaat een harde knal, wat blijkt, in het composieten werkblad is een barst ontstaan. Deze barst komt vanonder de kookplaat uit en loopt pakweg 20cm verder midden over het werkblad. Wij hebben natuurlijk gelijk contact gezocht met Nieuwehuis Keukens en een paar weken (26 februari) later stond er een monteur op de stoep.
Zijn conclusie was dat dit te lijmen viel en hij ging aan het werk. Er werd een extra ondersteuningsbalk onder de scheur geplaatst, lijm werd verspreid en middels klemmen werd het aanrechtblad gelijk getrokken. Met de klem erop was de barst indien nauwelijks zichtbaar, en veel minder goed voelbaar. De monteur vertrok, nam uiteraard de klem mee, met de opmerking dat wij maar eens moesten kijken wat we hiervan vonden.
Dezelfde avond was de barst alweer terug, de lijm had niet gehouden. Wij weer terug bellen naar Nieuwenhuis Keukens, nu kwam de leverancier van het werkblad langs, Topline. Deze monteur (29 maart) heeft niks anders gedaan dan met een waterpas controleren of de keuken wel waterpas stond en ging vervolgens weer weg zonder een conclusie te trekken. Ook heeft hij niet onder het werkblad gekeken of de constructie wel goed was. Zijn reactie op dat ik aangaf dat een monteur van Nieuwenhuis Keukens een lijmpoging had ondernomen was een stille lach en de opmerking dat composiet lijmen niet te doen was.
Wij zouden via Nieuwenhuis wel horen hoe of wat. Na wat belletjes kwam er nu een Teamleider langs (bleek dezelfde man te zijn als de eerste monteur) en deze teamleader kon gelijk beslissen op locatie of we een nieuw werkblad zouden krijgen (12 mei). De beste man kwam binnen en wilde weer gaan repareren. Toen ik aangaf dat een reparatie al gebeurd was en niet geholpen had, plus dat de monteur van Topline aangaf dat een composieten werkblad niet te lijmen viel vroeg hij wat ik wel wilde. Ik gaf aan dat ik via Nieuwenhuis te horen had gekregen dat hij zou beslissen of we een nieuw werkblad zouden krijgen; daar wist hij niks van. Hij ging wat belletjes plegen. Het resultaat was dat hij niet genoeg informatie had, nog moest overleggen met Topline en we zouden die dag, anders uiterlijk eind van de week meer horen.
Na 2 weken niks gehoord te hebben ik nog maar eens bellen; er bleek een coulante offerte in de maak te zijn. 3000 euro voor een nieuw werkblad. Daar komt bij dat ik niet weet op dit een coulante prijs is, want ik weet alleen de totaalprijs van de keuken, niet wat het werkblad destijds gekost heeft.
Alle opmerkingen die gebracht heb mbt de algemene voorwaardes van zowel Nieuwenhuis als Topline werd niet op gereageerd, mijn opmerking dat de barst ontstaan is tijdens het koken? Geen reactie. Het moet en zal een fout van onze kant zijn (druk op het werkblad van boven uitgeoefend).
Geen enkele andere redenering en feit die ik aanbracht wordt naar geluisterd.
- thermo shock
- barst ontstaat tijdens het keuken
- NEN voorwaarde dat een werkblad plus montage aan 10x 100kg druk moet voldoen
- het feit dat de monteur in zijn verslag zegt dat de barst zou KUNNEN zijn ontstaan door druk, nergens staat bevestigd in hun verslagen dat het IS ontstaan door druk.
- De algemene voorwaardes van Nieuwenhuis waarin staat dat de verwachte levensduur geldt als garantie termijn, en een werkblad heeft een grotere verwachte levensduur dan 2,5 jaar.
- De algemene voorwaardes van Topline waarin staat dat op product van hun 5 jaar garantie zit.
Al dit wordt aan de kant geschoven onder het nom van âdit is niet ons standpuntâ. Maar hun standpunt beargumenteren lukt ze niet. We lopen gewoon tegen een stenen muur op, ze houden vol totdat wij opgeven en zij de vervanging niet hoeven te betalen.
Sterke punten
Verkopen
Zwakke punten
Naleven van hun voorwaardes.
Niet doen!!!!
Een keuken verkopen kunnen ze erg goed. Zodra de handtekening is gezet gaat het al snel bergafwaarts waarna de nazorg als de keuken staat er vrijwel niet lijkt te zijn. Beloven veel maar er gebeurt niets. Wij krijgen erg veel positieve reacties over onze siematic keuken met de vraag waar we deze gekocht hebben. allen raden wij af een keuken te kopen bij nieuwenhuis keukens. Echt veel te veel problemen gehad met ze.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Communicatie, nazorg, klachten afhandeling, ga zo maar door.
Slechte service en installatie.
In 2019 hadden we een keuken gekocht en de keuken was geplaatst op 24-05-2019. Tot op heden, hebben ze een aantal punten nog niet voldoende gerepareerd. De monteurs zijn 6 keer geweest, maar zonder succes. De laatste keer dat ze kwamen (1 september) hebben ze de vaatwasser stuk gemaakt, hier kwamen we achter toen ze al weg waren. Van alle minpunten aan onze keuken, hadden we foto\\\\\\\'s gemaakt als bewijs en die gestuurd per mail naar hen, de bewijzen hebben we nog steeds. Na onze klachten over de keuken, kwamen verschillende monteurs het \\\\\\\\\\\\\\\"repareren\\\\\\\\\\\\\\\", zonder succes. Elke keer maakten ze beloftes en waren die niet nagekomen, keer op keer. De monteurs hadden contact opgenomen met het hoofdkantoor, die ons zouden terugbellen, maar daar is niks van gekomen. Het enige wat ze met succes hebben gedaan: onze vaatwasser stuk gemaakt. Ze hebben ook niks goed afgewerkt: schroefjes zaten buiten de planken, planken waren kapot en over elkaar heen getimmerd. De la sluit niet goed. Het plankje tussen de combi en koelkast, zit niet goed vast, die kun je gewoon heen en weer bewegen. Al met al: we hebben enorm veel spijt dat we bij dit bedrijf een keuken hebben gekocht, zeer prijzig ook.
Sterke punten
Naar onze mening en ervaring, bestaan er geen sterke punten.
Zwakke punten
slechte service, installatie en communicatie.
Slechte service en installatie.
In 2019 hadden we een keuken gekocht en de keuken was geplaatst op 24-05-2019. Tot op heden, hebben ze een aantal punten nog niet voldoende gerepareerd. De monteurs zijn 6 keer geweest, maar zonder succes. De laatste keer dat ze kwamen (1 september) hebben ze de vaatwasser stuk gemaakt, hier kwamen we achter toen ze al weg waren. Van alle minpunten aan onze keuken, hadden we foto's gemaakt als bewijs en die gestuurd per mail naar hen, de bewijzen hebben we nog steeds. Na onze klachten over de keuken, kwamen verschillende monteurs het \\\"repareren\\\", zonder succes. Elke keer maakten ze beloftes en waren die niet nagekomen, keer op keer. De monteurs hadden contact opgenomen met het hoofdkantoor, die ons zouden terugbellen, maar daar is niks van gekomen. Het enige wat ze met succes hebben gedaan: onze vaatwasser stuk gemaakt. Ze hebben ook niks goed afgewerkt: schroefjes zaten buiten de planken, planken waren kapot en over elkaar heen getimmerd. De la sluit niet goed. Het plankje tussen de combi en koelkast, zit niet goed vast, die kun je gewoon heen en weer bewegen. Al met al: we hebben enorm veel spijt dat we bij dit bedrijf een keuken hebben gekocht, zeer prijzig ook.
Sterke punten
Naar onze mening en ervaring, bestaan er geen sterke punten.
Zwakke punten
slechte service, installatie en communicatie.
Eens maar nooit weer
Alleen apparatuur besteld, niet eens een keuken. Verkoop wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken. Ze praten leuk met je mee. Geadviseerde apparaten zijn die waar het meest op wordt verdiend zo lijkt het.
Afleveren duurt erg lang, geen info hieromtrent vanuit Nieuwenhuis.
De aflevering 's morgens om half 8, 1 apparaat uit de auto. Eerst maar even afrekenen. Info van de vervoerder "De mannen zijn onderweg, ze komen met z'n 2" en weg was ze. Helaas levering niet compleet.
Montage/plaatsing, helaas maar 1 monteur. Deze begon gelijk te klagen over het vele werk en dat het geen klus voor 1 man zou zijn. Werkzaamheden aan de meter/groepenkast? Nee, dat kan ik niet doen. Geen installateur. Ik kan de inductieplaat wel alvast plaatsen??? Hoe had ik dan moeten koken? Diepvries moet naar de vliering, oude moet mee terug. Chef gebeld, collega erbij. Nee doen we niet hernia, klagen etc.
Uiteindelijk vaatwasser, schouwkap, kraan en koeler geplaatst.
Toen de monteur weg was bleek de deur van de vaatwasser tegen de plint te duwen, kon niet helemaal open. Direct gebeld(30 min) waarvan 20 in de wacht bij de serviceorganisatie. Geen monteur beschikbaar, geen installateur etc. haal de plint er maar af. Alles wordt van de week opgelost(18 december).
Helaas geen reactie van Nieuwenhuis cs.
31 december kraan valt bijna uit het aanrechtblad.
2 januari gebeld met de klantenservice etc. Helaas geen monteur om de kraan vast te zetten voor 11 januari.
De resterende werkzaamheden zijn uitbesteed aan een meerwerkbedrijf, nog geen afspraak van gezien.
Kortom de communicatie is zeer slecht, er wordt maar wat geroepen/beloofd maar daarna hoor je niets meer.
Het vervolg van dit verhaal? Afgezien van de reactie van mevrouw van Veen die het een ontzettend vervelende ervaring vindt?
5 januari belt de meerwerkleverancier, we komen 10 januari de klus afmaken. (plaatsing en elektra installatie)
De nog te leveren combi oven wordt bij mij, de meerwerkleverancier, bezorgd.
Maandag 8 januari belt de servicedienst, we komen de oven bij U bezorgen. Nee, de oven moet naar de meerwerkleverancier.
We bellen u zo terug, inderdaad de oven gaat naar de meerwerkleverancier deze neemt hem mee.
Volgende telefoontje, mevr. Nijenhuis, ze staat wel in meer reacties, vindt het ook erg vervelend.
Ze moest echter even informeren of er nu twee afspraken waren, t.w. op de 10e en de 11e. Ik bel u zo terug.
9 januari, drie telefoontjes!! van de koerier die onderweg was met de oven, ik breng hem bij u.
Nee, de oven moet naar de meerwerkleverancier. Ik ben niet thuis en de huisgenoot heeft over een half uur een afspraak in het ziekenhuis.
Volgende telefoontje, ik sta bij u voor de deur met de oven.(Hoezo eigengereid)
Huisgenoot staat met de jas aan bij haar auto om weg te gaan en heeft de oven in ontvangst genomen. Het ding kon nog net iets verder dan over de drempel anders had hij voor de deur van het toilet gestaan.
10 januari, eindelijk de meerwerkleverancier is er, geen installateur.
De oude oven en gaskookplaat worden verwijderd, eerst maar eens bellen waar de installateur blijft.
Helaas die komt vandaag niet, niet eerder dan vrijdag 12 januari.
Resultaat, niet koken gedurende twee dagen, de oude diepvrieskast wordt niet afgevoerd.
Doen we vrijdag, komen ze met twee man.(NB. Dit was 18 december al bekend dat deze door de eigen transportdienst moest worden afgevoerd.)
12 januari, 1 man die de installatie afrondt en geen diepvrieskast meeneemt.
    en mevrouw Nijenhuis, u weet wel die het ook erg vervelend vindt evenals in de reacties op andere reviews op deze site, niets meer van gehoord.
Aanmaningen ondanks annulering volgens afspraak
Eind 2016 is er voor ons een offerte op gemaakt voor een nieuwe keuken door Nieuwenhuis keukens in Assen.
(Verkoper Bruno Lukens) en zijn wij min of meer overrompelt door een mooi en glad praatje van deze verkoper en wist hij ons ondanks dat we het niet wilden toch een handtekening te laten zetten onder een koopcontract met daarin opgenomen de voorwaarden dat we de keuken alleen moetens afnemen als we de financiering rond kregen.
Helaas lukte dit niet en konden we volgens de verkoper nu alleen onder de koop uit als we hem een schriftelijk bewijs zouden geven dat we de lening niet kregen. Dit schrijven heb ik de verkoper Bruno Lukens half weg januari 2017 persoonlijk in het filiaal in Assen gegeven. Hij betreurde dat de keuken niet door kon gaan en zou de annulering rond maken, helaas niets van deze belofte heeft hij waargemaakt en kregen we in december een aanmaning van het hoofdkantoor van Nieuwenhuis. Ik gebeld met het hoofdkantoor en daar wisten ze niets van de annulering en ze zouden contact opnemen met Bruno. Ook ik heb gelijk gebeld met het filiaal in Assen gesproken met Peter, Bruno was uiteraard net even niet aanwezig maar Peter zou het er met hem over hebben. Dus dacht ik klaar maar helaas Januari 2018 opnieuw een aanmaning nu van het filiaal in Assen of we even binnen 5 dagen wilden betalen. Ik opnieuw gebeld met het filiaal in Assen gevraagd naar Bruno maar die werkt daar niet meer maar nu in Groningen dus heb ik daar maar heen gebeld en toevallig Bruno was niet aanwezig en heb ik de dame die ik aan de telefoon had in Groningen vriendelijk doch dringend verzocht Bruno mede te delen dat ik de volgende dag voor 12.00 uur wil horen hoe hij ging zorgen dat deze grote ergernis ging oplossen. Ik zou dan terug gebeld moeten worden op vrijdag 12 januari maar helaas Bruno laat wederom niets van zich horen. Ik heb nu inmiddels wel via de mail het bewijs van annuleren financiering verstuurd naar Nieuwenhuis en hoop dat het nu klaar is.
Mijn waarschuwing is kijk uit met Nieuwenhuis en vooral de verkoper BRUNO LUKENS met zijn mooie praatjes en beloftes
Sterke punten
Een verkoper die door erg lang met je bezig te zijn je dan toch weet over te halen om te tekenen
Zwakke punten
Een verkoper die veel beloofd maar niets nakomt
niet terug belt of aan de telefoon komt en schriftelijke annuleringen van een financierde voor een lening laat verdwijnen
Nieuwe huis keukens waardeloze service
In december is mijn dure Siematic keuken geplaatst door Nieuwenhuis Keukens. Over de installatie geen klachten maar binnen anderhalf jaar een probleem met een kast. De fronten laten los waardoor ik mijn koelkast en diepvriezers niet meer kan openen. Ben nu anderhalve maand verder en nog steeds niets opgelost. Zij willen een deel van de reparatiekosten op zich nemen terwijl ik 5 jaar garantie heb op de keuken. Garantiebewijs alles heb ik maar nog steeds willen ze het euvel niet kostenloos verhelpen. Nu maar de rechtsbijstand ingeschakeld. Koop geen keuken bij dit bedrijf komen al hun toezeggingen niet na, nadat ze je geld hebben!!!!
Sterke punten
1e gesprek was prettig
Zwakke punten
Waardeloze service, komen afspraken niet na
Klant moet zelf maar de problemen oplossen
jammer
Na het fijne 1ste gesprek worden ze zeer opdringerig volhardend blijven bellen en zeuren over een actie die je al had gekregen zelfs nadat ik ze telefonisch haar fijn had uitgelegd dat ze niet zo aan moeten dringen.en dat ik het op prijs zou stellen dat ze ons ruimte gaven om er rustig over na te kunen denken Dat ze mij niet het mes op de keel moesten zetten....nu nu nu aleen nu kunt u profiteren van de actie ook heb ik ze verteld dat je niet zomaar binnen een paar uur over een bedrag van ruim 10.000 euro kunt beslissen....
ik vind het walchelijk en zeer klant ontvriendelijk kwamen ze ook nog eens met een verhaal aan dat de verkoper een kado zou krijgen als wij de keuken NU zouden kopen dus ik moet ff snel belissen zodat de verkoper zijn of haar kado kan ontvangen pfffffff...... hoe ziekelijk is dat
werd vandaag voor de 6de keer gebeld hebben nu gezegd dat wij al voorzien zijn......
Vorig jaar hebben ze een ouder dame mijn buurvrouw die alleen voor een extra kastje kwam een hele keuken aan gesmeerd het geld 750,00 euro die ze onder druk heeft moeten betalen kreeg ze niet terug toen ze maandag ochtend direct aan had gegeven dat ze geen hele keuken wilde werd er erg moeilijk gedaan bij het brutale af maar ze kon er met veel gedoe onderuit geld heeft ze niet terug gekregen helaas
Sterke punten
Goed 1ste gesprek vriendelijk en gast vrij
Zwakke punten
Totaal niet klantvriendelijk blijven puschen en druk uitoefenen
Waar is de service in klantenservice?
Ervaring Nieuwenhuis keukens filiaal Asssen
Wij zijn op 25 maart 2015 naar Nieuwenhuis keukens in Assen gegaan. Hier hebben wij een mooie keuken samengesteld en werden vriendelijk geholpen. Wij zouden een 3d tekening nog via de mail ontvangen werd ons toegezegd. Dit duurt echter langer en pas nadat we zelf contact opnamen kregen we de tekening alsnog. We zagen toen dat we boven de bovenkasten een loze ruimte hadden van 30cm wat teveel is. Dit kon allemaal aangepast worden en we kregen hiervan een offerte voor de meerprijs.
De kraan die we wilden bestellen was niet meer leverbaar in RVS look. Nieuwenhuis keukens kwam zelf niet met een alternatief en we konden even in de brochure kijken voor een andere. Helaas was er niets van onze gading en de prijs van kraan werd in mindering gebracht.
We gingen akkoord met de meerprijs van bovenkasten, maar in het filiaal werd door een collega gezegd dat de prijs in offerte niet kon kloppen. Wij vonden dit nogal vreemd en na tussenkomst van iemand anders kregen we de hogere kasten tegen de eerder genoemde prijs.
Op donderdag 11 juni 2015 werd de keuken geleverd en kon onze aannemer bezig met de installatie. Hij liep meteen tegen het probleem aan dat de afvoer van de afzuigkap niet boven de kastjes weggewerkt kon worden. Vreemd want alles is 3 keer nagemeten.
Op 12 juni werd mijn vrouw gebeld door de aannemer met een aantal opmerkingen. De aannemer had een fout gemaakt met zagen van de uitsparing van de kookplaat. Dit kan gebeuren en is vervelend, maar moet toch op te lossen zijn. Ik heb meteen contact gezocht met de klantenservice en ik zou teruggebeld worden. Helaas is dat niet gebeurt en we konden pas maandag weer contact opnemen.
We kwamen er tevens achter dat de plankjes die we besteld hadden niet breed genoeg waren. De deurgreep van de koelkast deur zat op een andere (onlogische) plek dan we hadden afgesproken. De afvoer van de wazemkap kon niet worden aangesloten vanwege het ontbreken van een koppelstuk.
Ik heb contact opgenomen met Bauknecht en die vertelde dat dit onderdeel alleen via de leverancier besteld kon worden. Ik heb contact gehad met Nieuwenhuis keukens Assen en na wat heen en weer gebel kwamen ze met volgende oplossing: ducttape. Ik kon mijn oren niet geloven. Na aandringen werd er toch nog een keer door Nieuwenhuis met Bauknecht gebeld en toen was het juiste koppelstuk artikelnummer gevonden. De rekening zou echter voor ons zijn dit terwijl wij tijdens het eerste gesprek over keuken al aan hadden gegeven dat de wazemkap op de afvoer naar buiten aangesloten moest kunnen worden... Ook op de vraag wat de levertijd zou zijn, bleef Nieuwehuis het antwoord schuldig... Dit alles is niet klantvriendelijk!
We hebben op dinsdag 16 juni meerdere malen contact gehad met de klantenservice over het aanrechtblad. Naast het verkeerd gezaagde deel was de zaagsnede van een ander deel 61cm ipv 60cm. Hierdoor sluiten de bladen niet mooi op elkaar. Alles zou nagevraagd worden en wij zouden worden teruggebeld. Dit gebeurde niet en we hebben toen wederom contact gezocht. Alles moest met de teamleider overlegd worden. Wij vragen ons af waarom wij hier op moeten wachten, want we zitten zelf niet te springen om lang zonder een complete keuken te zitten, aangezien er ook kleine kinderen rondlopen! Wij kunnen nu niet koken / spullen opbergen etc...
De levertijd van de correcte plankjes en koelkastdeur is 3 1/2 week. Dit valt helaas in onze vakantie en zodoende kunnen deze volgens Nieuwenhuis keukens pas na de vakantie geleverd worden. Op de vraag of er een soort spoed procedure is, kregen wij als antwoord dat de leverancier niet sneller kan leveren. Het aanrechtblad probleem ligt nog steeds bij de leverancier hoorden wij nadat we wederom zelf contact op moesten nemen met de klantenservice.
Kortom we hebben veel geld betaald en kunnen niet genieten van de keuken. Dit ligt gedeeltelijk aan onze aannemer, maar voor het merendeel aan Nieuwenhuis keukens en de klantenservice.
Sterke punten
prettig eerste gesprek gehad
Zwakke punten
komen afspraken
zijn slecht bereikbaar
elke keer een andere medewerker aan de lijn
komen niet met oplossingen
leggen het probleem bij de klant neer
etc etc